tisdag 3 april 2012

Banträning

I lördags sprang jag (och hundarna) en hel bana för första gången på ca sex månader! Det kändes nästan lite läskigt att ta sig an det men det gick ok ändå. Det blev inte precis felfritt men det blir det ju sällan på tävling heller... Eftersom det är tävling till helgen behövde jag verkligen denna träning även ifall jag känner att ett träningstillfälle inte är tillräckligt, men det får bli vad det blir nästa helg. Jag har inte den timingen som jag brukar ha och det lär straffa sig, Simpley blir väldigt irriterad om jag inte är exakt där jag ska vara eller visar lite otydligt...

Förra veckan, på årets hittils varmaste dag med nästan 20 grader, gick jag och Gunilla en runda på ca 1 mil med hundarna. Hundarna som inte är vana vid värme tyckte det var för varmt (i alla fall mina). Men när vi kom tillbaka hem till Gunilla för en fika var det tre hundar som tyckte vi kunde sparka fotboll också. Vissa får aldrig nog!

Här ett foto på alla fyra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej :)

Hoppas allt är bra med dig och familjen :D vi i vollsjö saknar dig :) hoppas vi kan träffas snart <3

Kramar från amanda med hundarna :)