fredag 14 juni 2013

Halmstad

Förra helgen bar det av till Halmstad för tävling. Båda dagarna hade jag ett lopp på förmiddgen och ett runt 18/19 på kvällen, lång väntan mellan loppen med andra ord. Båda förmiddagsloppen, ett hopplopp och ett agilitylopp nollade vi! Tyvärr svängde Simpley åt fel håll runt hinder nr 2 i söndagens agilityklass och detta kostade oss ganska mycket tid. Båda kvällsloppen, framför allt söndagens, blev ganska kaosartade. Jag har en dotter som är extremt morgonpigg så jag är van att gå upp vid 4-5 på morgonen, vilket gör att jag är ganska trött på kvällarna. Jag trodde nog att jag skulle vara bättre på att samla ihop mig, det rör ju sig ändå bara om 30-40 sekunder man ska ha fullt fokus, men så var det inte. På lördagen glömde jag var slalomet stod och jag kom inte på vad jag skulle säga, så jag skickade honom rakt upp på A-hindret. På söndagen kom vi bara några enstaka hinder sen blev det inte ett endaste rätt.

Men jag är i alla fall nöjd med 50 % felfria lopp! Det har aldrig hänt tidigare och nog bir det tätater och tätare mellan våra nollade lopp:)

Inga kommentarer: