måndag 16 september 2013

Sofiero

I lördags var det dags för den årliga tävlingen på Sofiero. Simpley har haft agilityvila, förutom i tisdags då jag körde ett kort "testpass" med honom för att känna hur han kändes. Då tyckte jag att han kändes mer som vanligt, mycket bättre tryck i stegen än de senaste tävlingarna, så jag såg fram emot Sofiero och en mer galen hund.

I agilityklassen, som gick först, blev jag tyvärr besviken, kände redan på första hindret att han kändes seg, vilket tiden i resultatlistan visade också. Dessutom rev han tre hinder:( Inget bra lopp med andra ord.

Hoppbanan var en riktigt rolig springbana. Simpley var inte alls taggad innan start. I normala fall står han och skäller på hundarna som springer innan och är helt vild i kopplet. I lördags stod han lojt och tittade på och såg måttligt road ut. Ingen bra början... Men väl på banan kändes han mycket bättre än i agilityn, vilket även tiden visade. Tyvärr rev han ett hinder, men det spelar för min del mindre roll, det viktigaste var att han kändes piggare!



Nu är det inte så många tävlingar kvar den här säsongen. Jag har en plan där jag kommer att förändra hur jag tränar Simpley och för hoppningsvis hittar han tillbaka till sitt galna jag på banan. Men det är inget jag tror kommer att hända över en natt utan jag hoppas helt enkelt att han är tillbaka med full kraft till nästa säsong.

Inga kommentarer: