söndag 20 mars 2011

Malmö Int

Igår var det äntligen dags för årets första officiella tävling för Yatzi, nämligen Malmö Int. Yatzi älskar att springa agility inför mycket publik och ju mer liv och trängsel desto bättre verkar han tycka! Första klassen var agility. Yatzi kändes otroligt fin och stark och jag kände att jag kunde ösa på och köra för fullt. Vi gör ett jättebra lopp utan några större missar och slutar på en andra plats! Agilityklass på kennelklubbens tävlingar verkar vara vår grej. Förra året på Malmö Int slutade vi också 2:a, på Sofiero vann i agiltyklassen och nu blev vi 2:a igen (åren innan kommer jag inte ihåg hur det gick). Duktiga lilla Yatzi!

Filmen nedan är filmad från en dålig vinkel så man ser inte så mycket av loppet. Men det finns en annan film som man ser mycket bättre som jag lägger ut när jag får tillgång till den.



I hopploppet var Yatzi lika taggad och sprang jättefint förutom 3 (!) rivningar. Den första rivningen tror jag berodde på att jag vände mig om för att titta efter nästa hinder (tappade bort det för en tiondels sekund). Oxern brakar han rakt in i, tror inte han såg att det var en oxer. Det är inte första gången han gör det, jag skulle verkligen behöva ett kommando för oxern så han visste att det var ett dubbelhopp. Rivning nr 3 vet jag inte varför det blev så. Men bortsett från rivningarna är jag jättenöjd med detta lopp också. Slalomingången skördade många offer men jag litar helt på Yatzi vid dessa, han kan sina ingångar vilket han bevisar gång på gång.

Det var så roligt att springa med Yatzi igen! Han kändes så stark och offensiv, tror vår tuffa vattenträning i vinter gett resultat!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till två fina lopp. Tittade på filmen från hopploppet och det ser verkligen ut som att Yatzi inte ser att det är en oxer utan hoppar som om det vore ett vanligt hopphinder.

Ser fint ut när Simpley springer över A-et.

/ Susanna

Mikaela sa...

Jag brukar säga "över" på oxrarna. Tycker att det funkar bra på Ella, som tidigare har kraschat mer eller mindre varje gång!

Tycker förresten att hon hoppar mycket bättre nu. I helgen (tävlingarna i Rättvik)rev hon tre hinder. Två slarv och en på grund av missförstånd. Men det känns som att det hänt något positivt där.

Grattis till andraplatsen!

Anonym sa...

Grattis!! Kul att Yatzi ser så fin ut.
/ Carina