lördag 6 juli 2013

Milo

Vi hade egentligen inga planer på att skaffa valp nu. Men när Anki ringde och berättade att det fanns en hanvalp utöver det vanliga som kunde bli vår om vi ville, hade vi svårt att motstå. Så i onsdags flyttade "Moorwood Carribean Night Fashion", kallad Milo (med betoning på i:et) hem till oss.


Redan på den fyra timmar långa tågresan hem från Södertälje visade han vilken liten tuffing han är. Alla som ville klappa honom försökte han leka med, bet dem och körde med tassarna. Han kom även på att det gick att klättra mellan sätena till dem som satt bakom och sno saker som de hade på sina bord. Han hade fullt upp hela redan hem!!

Väl hemma när vi släppte ut de andra hundarna, hälsade han på dem i kanske 1 minut sen startade han en vild dragkamp med mina byxben. Hur cool som helst! Senare på kvällen hade han följt med husse ut och på egen hand (medan husse var ute och gjorde annat) utforskat stallet och andra skrymslen i mörker!!Han är helt orädd för allt, vilket jag tycker är helt underbart! Idag rusade Simpley fram och skällde på två plastpåsar som låg i ett hörn på gården. Luna och Milo rusade också dit. Simpley och Luna stannade två meter ifrån och skällde, Milo rusade rakt fram till påsarna och bet i dem. Tur att de vuxna hundarna har fått någon som kan hjälpa dem när det vankas fara;)

Både Luna och Simpley är helt fantastiska med honom! Luna visste jag skulle vara hård men rättvis mot honom. Simpley däremot överraskade mig totalt. Han har tidigare när det kommit hem valpar varit rätt stygg mot dem. De har inte fått gå på vissa mattor, lukta på visa saker mm. Han har styrt och ställt med dem och riktigt visat vems hem det är och vem som är äldst. Men mot Milo har han varit helt fantastisk!! Till och börja med ignorerade han honom totalt, vilket jag var mer än nöjd med. Men nu ser han till och med efter honom! När Milo går på sina egna små upptäcksfärder följer Simpley med honom och tittar vad han gör, när jag sen också kommer, lämnar Simpley över ansvaret till mig. Och idag tog Simpley en leksak i munnen och ville att Milo skulle jaga honom. Så har han aldrig gjort mot en annan hund tidigare. Så det känns så himla bra. De är ett härligt gäng, de tre!!!

Kort och gott har Milo verkligen funnit sig till rätta från det ögonblick han kom innanför dörren. Han är en cool tuffing, självständigt men ändå väldigt följsam och helt galen i byxben (eller bara ben duger också för den delen, men det gör så förfärligt ont att där går min gräns...).




Medan Simpley står och hoppas på att jag ska slänga ogräs som han kan jaga (alltid redo)...

...ligger de två svarta hundarna i skuggan och vilar

1 kommentar:

Ulla-Stina sa...

GRATTIS till en supervalp!
Själv har jag "kusinen" hemma, Alex som är 4 veckor äldre. Även han en riktig goding!