måndag 25 augusti 2014

Tävling i Höör

Förra helgen var jag och Simpley och tävlade i Höör. Vi gjorde tre nollade lopp utav fyra vilket är rekord för oss, vi brukar bara nolla ett av fyra lopp typ. I det fjärde loppet diskade vi oss då Simpley tog ett hinder för mycket, vilket jag tycker är en bra disk för Simpleys del, att han tar egna initiativ.

Dock var han allmänt otaggad båda dagarna. På söndagen stod han och gäspade och tittade längtansfullt mot bilen när vi stod och väntade på vår start. Pia frågade om hon skulle ta ut BW eftersom Simpley aldrig blir så galen som när Pia ska in och tävla. Och mycket riktigt, när Pia stod med oss i starten och hon taggade BW som om han skulle starta blev Simpley eld och lågor! Så till den grad att han tjuvstartade! Inför hopploppet såg han lika uttråkad ut. Som tur var sprang Pia och BW strax innan oss två banor bort. Så vi stod där och taggade och sen sprang vi bort till vår bana. Tyvärr var det två hundar kvar innan vår tur och Simpley hann på den korta tiden tycka att det var tråkigt igen.

Jag har inte tränat med Milo på hela sommaren men satte igång igen förra veckan. Jag brukar "provköra" det vi ska träna med Simpley så att han också får göra något. Och det slog mig att Simpley är vild och galen och satsar så mycket mer på banan när vi tränar jämfört med när vi tävlar. Det är därför han taggar igång så fint på BW eftersom vi tränade ihop en hel del i våras.

Simpley är ju väldigt speciell på alla sätt och vis och de flesta hundar taggar igång mer på tävling än på träning, men inte Simpley, han älskar att träna men tycker det är måttligt roligt att tävla.

Tyvärr vill jag inte träna med honom om det närmar sig en tävling eftersom jag hoppas att han ska vara mer taggad på tävlingen om han inte tränat på ett tag. Kanske blir det ändring på hans attityd nästa säsong när Milo får tävla och Simpley får lite konkurrens om uppmärksamheten på tävling. Annars tror jag att han väljer att träna varje vecka och tävla mindre än att inte få träna och bara åka på ¨"tråkiga" tävlingar. Tyvärr:(

Nedan våra felfria lopp, det diskade loppet kom tyvärr inte med på film.



Simpley älskar som bekant att bära på saker. På vår promenad idag hittade han en stor pinne som han bar på i flera kilometer, hela vägen hem.


Den var tung att bära på så han fick vila ibland, noga vaktandes sin pinne mot Milos lystna blickar:)

Inga kommentarer: