tisdag 5 augusti 2014

Tävling i Ystad och bad

I helgen var det tävling i Ystad för Simpley. Vi har inte tränat på flera månader och det var länge sedan vi tävlade så jag hoppades att han skulle tycka det var lite extra roligt. Och det tyckte han! Han hade fortfarande inte riktigt sin vanliga fart men i hopploppen tryckte han på bättre än vad han gjort på länge, så kanske kanske han kan hitta sin normala fart till nästa säsong...

I lördagens hopplopp for Simpley in i en tunnel när han inte skulle så vi diskade oss. Agilitybanan var en klurig bana som inte passade Simpley alls. När han hela tiden måste bromsa och svänga tappar han mer och mer fart genom loppet. Jag däremot var lite väl ivrig att försöka behålla hans fart så jag "okejade" honom innan han var nere på kontaktfältet på balansens så vi fick en femma, helt mitt fel.

Söndagen var en varm, varm dag och det var fuktigt i luften. Simpley brukar vara väldigt påverkad av värmen så jag trodde inte han skulle gå så fort vilket gjorde att jag inte gjorde ett blindbyte som jag skulle utan fick ta Simpley långa vägen runt hinder nr 17 i hopploppet, helt oplanerat vilket ledde till att han rev det hindret. Mitt fel igen. Men återigen tryckte han på fint och jag var jättenöjd med loppet i övrigt. Då det bara blev varmare och varmare och termometern visade närmare 30 grader valde jag att stryka oss från agilityklassen och istället åka och bada.

Men kort och gott är jag nöjd med helgens tävling och ser fram emot nästa tävling om några veckor:)



Milo är rena naturbegåvningen när det gäller simning. Trots att han aldrig simmat tidigare simmar han lugnt utan att skvätta med framtassarna. Han är inte överförtjust i vatten men följer med oss ut i vattnet om vi kallar på honom. Nedan simmar Felicia och Milo tillsammans (något som uppskattas av Felicia:))

Simpley är inte lika lättflirtad. Honom måste man bära ut om han ska längre ut än till tassarna.

Inga kommentarer: