torsdag 17 december 2009

Konsten att ta ett julkort

Igår morse hade det kommit lite snö på marken. Och eftersom det är ganska ovanligt att detta händer i Skåne i december tyckte jag det kunde passa bra att ta ett julkort på hundarna. Sagt och gjort, jag plockade ut lite glitter som jag tänkte ha i en buske. Jag hann inte mer än få dit det förrän Simpley, som tyckte det var en utmärkt idé att ta ut leksaker, drar av det och springer runt i trädgården med sin trofé. Jag gör ett nytt försök och sätter tillbaka det, samtidigt som jag kastar ut godis på marken för att distrahera honom. Det funkar och jag rusar in för att hämta en tomte och en halmgris som ska pryda kortet. Yatzi fortsatte leta godis men Simpley tyckte dessa nya leksaker var ännu roligare än glittret. Jag vet inte riktigt hur många ärevarv i trädgården som tomten och grisen fick... Yatiz tyckte ju också att det var väldigt roligt att jaga Simpely, så de båda roade sig kungligt med mitt julpynt. Till sist så lyckades jag återigen distrahera dem med godis och fick snabbt upp pyntet igen. Stressar upp med kameran för att få någon form av kort innan marodören var framme igen. Det blev väldigt många dåliga julkort, det bästa (som definitivt inte kan klassas som bra) ser ni nedan, sekunderna senare fick tomten åka ärevarv i trädgården igen... "Glitternisse och tomtetjuven".

I natt har det kommit mer snö, jag får se om jag orkar samla på mig tillräckligt tålamod för att försöka ta ett nytt julkort eller om det helt enkelt bara blir ett vanligt "hundkort" i år. Nedan är i alla fall några andra kort från idag när hundarna blev helvilda av snön. Simpleys första vinterdag...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka söta killar du har!

Anonym sa...

Hahaha!! :D marodör...

Catharina sa...

Vilka roliga bilder och så trevligt med snön!
Jag var jättenöjd med våran vinter men nu är det minus 25 och det är INTE roligt...

Hanne sa...

Jeg synes det er et vældig fint julekort.
;o)))
Knus