onsdag 2 december 2009

Tiden går fort, Simpley är nu fyra månader och en dag. Han väger 3,9 kg och har tappat sina tre första tänder!!!!! Det är nu jag ska sluta kampa med honom tills alla tänder är tappade, men det är inte så lätt när Simpley kampar med allt som har något att dra i (vilket är de flesta saker enligt en påhittig valp...).
Ett nytaget foto på honom:
Lilleman har kommit in i en ovana att sova max 3 timmar per dag från det att vi går upp till att vi går och lägger oss. Yatzi var precis likadan fram till för ca 1/2 år sedan, så jag gissar att jag har ett par år framför mig med en överenergisk hund. Undras om just mina hundar är födda med den här energin eller om det är jag som skapar mina små monster:))?? Jag gissar det sista... Men det positiva är att de kan jobba hur länge som helst utan att tröttna och det är ju sådana hundar jag vill ha. Nackdelen är att jag just nu har väldigt svårt att få ihop mitt liv som faktiskt inkluderar ett jobb som kräver mycket tid... Som vanligt är det sömnen som blir lidande. Jag längtar till jul, då ska jag bara sova och ha kul med hundarna!!!
Yatzi är en riktig "stubbhund". Alla stubbar ska han upp på, en grej som sitter i sedan han var unghund och jag tränade balans med honom på stubbar. Han står alltid kvar tills jag säger till, så det är mer än en gång på promenaderna jag undrat vart Yatzi tagit vägen. Då har han hittat en stubbe som han står på och väntar på att jag ska säga att han är bra och att vi ska gå vidare även om jag redan gått vidare en bra bit... Det är inte lätt för Yatzi att förstå att jag inte har ögon i nacken.

Simpley vill väldigt gärna ha tag i min kamerarem...
Yatzi älskar att ligga ute, ju kallare desto bättre verkar han tycka... Igår tog jag med hundarna till det ställe där Simpley fick en stöt. Den här gången såg jag till att ha koppel på lilleman så att inte samma sak skulle hända igen. Tack och lov reagerade Simpley inte alls på stället, han var helt oberörd. Däremot hittade han en get i en annan hage som han blev kompis med:)) Tyvärr var inte kameran med.

2 kommentarer:

Hanne sa...

Så stor og smuk, han er blevet den lille hund..;o))Utroligt som han ligner Soffy. Hvor er det dejligt at følge ham her på bloggen, det er rart, at du er så flittig til at skrive..;o))
Hvor høj er han nu?
Knus Hanne

Anonym sa...

Vilken snygging! haha roligt att han vill jobba så mycket.. en liten monsterhund! Nu har du ännu mer att jobba med skulle jag tro ;)