torsdag 26 november 2009

Djursjukhuset

I eftermiddags skulle jag uträtta en massa ärenden och passade då på att gå en promenad med hundarna på ett ställe vi inte brukar gå på. Simpley åkte som vanligt i famnen större delen av tiden, men bitvis fick han springa själv. Väl framme vid bilen igen för att åka iväg sticker Simpley in nosen i en fårhage och får en stöt. Han skriker och skriker samtidigt som han bajsar ner sig och tuggar fradga. Jag ringde direkt till Malmö Djursjukhus och frågade om det var en normal reaktion. De tyckte att det lät väldigt kraftigt och ville att jag skulle komma in med honom på en gång. Sagt och gjort, med Simpley i knät (inte så trafiksäkert men han var i sådan chock att jag ville han honom nära mig) körde jag så fort jag bara kunde de 3,4 milen till Malmö. Väl framme var Simpley mycket piggare men fortfarande dämpad. Efter en snabb koll i väntrummet av en sköterska fick vi vänta 1,5 timmar innan vi fick komma in till veterinären. Hon konstaterade att Simpley var ok. Jätteskönt!!! Nu är vi äntligen hemma igen, helt slut alla tre (Yatzi tyckte också det var väldigt jobbigt att vara hos veterinären;)). Nu hoppas jag bara att Simpley inte får några rädslor efter detta, man vet ju aldrig vad hundarna kan förknippa med olika saker...

Här är bilder på hundarna som jag tog igår.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men lille Simpan då! Vad skönt att han mår bra igen, otäck när en sån liten får en stöt. Den lille grabben växer :D Stora brottningskungen*
Kram på er!