fredag 6 november 2009

"Har du en ilsken katt hemma"??

Jag var på konferens med jobbet i Stockholm igår och träffade kollegor som jag bara ser några gånger om året och jag fick den frågan ungefär 6-7 gånger. Mitt svar: "-Nej, men en galen valp"!!! Jag kör helt på Jennys filosofi och leker alla möjliga lekar med Simpley, och gärna lekar som han tänder till ordentligt på, och vi leker så mycket vi bara orkar. Hans ena favoritlek är när jag blåser på honom, då anfaller han mitt ansikte och de gånger jag inte hinner reagera tillräckligt snabbt får jag mig en repa, tänderna är ju så himla vassa!! Simpley måste tycka det är väldigt roligt att sikta på mitt ansikte för numera kommer attackerna inte bara när jag blåser på honom utan de kan komma lite när som, t ex när jag böjer mig ner för att knyta skorna. Och det är ju inte alltid man kan vara koncentrerad på vad ens valp gör, alltså resulterar det i ännu fler repor... En annan favoritlek som Simpley har är att jaga mig. Än så länge hinner han inte ikapp mig vilket gör honom alldeles rasand. Jag springer iväg, stannar och fintar bort honom, och springer iväg igen tills jag bestämmer att han ska få tag i mitt byxben. Då är han så uppjagad att det bara blixtrar ur ögonen på honom och han fullkomligt sliter allt vad han kan i byxbenet. Kanske inte en jättebra lek att uppmuntra egentligen men vad gör man inte för att få den perfekta agilityhund???

Om Simpley följer med på mina och Yatzis promenader åker han i famnen en del men får även springa själv kortare stunder. Numera är han mycket närmre mig och till större delen hänger han mig i byxbenet, Yatzi vill ju då också leka men han hänger helst i min vante eller jackärm. Det är inte helt lätt att gå framåt när man har en hund som drar med full kraft i jackärmen och en annan som sliter i byxbenet... Tur att vi bor i skogen så att ingen ser oss:))

Inga kommentarer: