torsdag 12 november 2009

Öland och en hörntand mindre

Tidigt i tisdags morse åkte jag och hundarna på en jobbresa. Vi började i Växjö, åkte vidare till Kalmar och slutade dagen på Öland. Det är så roligt att kunna ta med hundarna när man är ute och reser, dels har man alltid sällskap samt dels passar jag på att se mig omkring lite på de plaser jag besöker, vilket jag aldrig hade gjort annars. Dagens bästa besök var dock att få promenera på Alvaret. Det duggregnade och var disigt, med andra ord helt fel tid att besöka Öland men vi fick en underbar promenad på ett folktomt Öland. Tyvärr fick inte kameran följa med p g a regnet... På kvällen utforskade vi Borgholm och på hemvägen åkte vi inom Kalmar igen och såg Kalmar slott. Yatzi är ju van att vara med mig på diverse resor som ofta innebär långa dagar i bilen eller på flyg eller på tåg... Simpley har följt med ett par gånger nu och han är lika duktig, klagar aldrig fast det blir många timmars stillaliggande. Å andra sidan har vi desto roligare och undersöker en massa nya, spännande ställen där emellan.

I söndags när Simpley som bäst kampade med mitt byxben fastnade hans ena hörntand i tyget och bröts av:(((( Den är numera lika kort som tänderna runt omkring... Han verkade dock knappt märka att det hände för han hängde sig fast i byxbenet igen på en gång. Tur att han får en ny tand där så småningom!!!

Det är så svårt att fota Simpley när han står eller sitter still, så fort han ser att jag tar upp kameran kommer han rusandes. Bilden nedan visar hur det alltid ser ut när jag ska fota hans fina stående "pose"...

Men i något undantagsfall har jag lyckats överlista honom...
Min bästa Yatzi ligger och njuter av solen som vi inte sett på flera dagar.

Just nu har jag väldigt mycket jobb att göra men jag försöker hinna med lika mycket hundaktiviteter som vanligt. Om man sover några timmar mindre varje natt så får man ju några extra timmar...

Inga kommentarer: