lördag 12 december 2009

Tunnelträning och bakdelskontroll

Simpley har gjort ett jätteryck och växt en bra bit sista tiden. Jämför fotot nedan på Yatzi och Simpley och fotot från 26 november! Nästa samma foto men nu når Simpley upp till pinnen utan problem. Mätte honom idag och han är ca 30-31 cm i manken. Hoppas nu bara att han stannar under 35 cm...
Idag har vi tränat tunneln. Simpley springer genom den oavsett vinkel och antal vinklar. Yatzi har också fått träna lite tunnel naturligtvis, han blir så lycklig när jag plockar ut agilityhindren... Yatzi får också träna på att ligga lös på kommandot "vänta" medan Simpley tränar och det är minnsann inte lätt... Alla som sett honom bredvid en agilitybana vet hur galet het han blir för att han också vill vara med. Och det är ju dubbelt så svårt när det är hans egen matte som tränar!! Men han lär sig snabbt och numera går det riktigt bra, men det rycker i hela kroppen på honom när jag säger något. Han är lite som klassens plugghäst när jag tränar något med Simpley, "jag kan, jag kan, fråga mig, jag kan", min lilla sötnos!! Nedan står han på en utav sina älskade stubbar, lika vacker som alltid...
Simpley har fått riktigt bra bakdelskontroll. Ända sedan jag fick hem honom har han fått gå mycket i terräng så han lär sig använda sin kropp och de tricks vi tränat har nästa uteslutande handlat om bakdelskontroll. Och det har gett resultat, han är helt suverän på att veta var han har sin bakdel!!

Inga kommentarer: