torsdag 11 mars 2010

En efterlängtad dag för Yatzi!

Idag kom dagen som Yatzi så länge väntat på, han fick äntligen träna agility igen!! Det kändes märkligt att komma igång igen men på samma gång som om det inte alls var 5 månader sedan. Yatzi var salig av lycka och lyssnade inte riktigt på mig, han var så ivrig att han inte hade tid. Eftersom han är en extremt följsam och lyhörd hund i vanliga fall kunde jag bara le åt hans glädje. Vi är långt ifrån redo att tävla och prestera bra men vi kommer att åka till Malmö Int nästa lördag som ett litet test på hur långt vi backat tillbaka. Jag förväntar mig inga resultat men både Yatzi och jag kommer att njuta av att äntligen få vara ute på banan igen! Nu rycker det i agilitytårna:))

2 kommentarer:

Thereze sa...

Yatzi såg ut att ha roligt på planen igår! :) Det gick bra hos sjukgymnasten antar jag?!

Linda H sa...

Härligt! :)