söndag 7 mars 2010

Annorlunda belöning mm

Igår träffades jag och Thereze och hade en härlig hunddag. Solen sken och skaren bar både människor och hundar så det blev några härliga promenader. Vi passade även på att träna alla hundarna en i taget. Yatzi fick för första gången på nästan 5 månader springa mellan två hinderstöd i en åtta. Denna lilla lätta uppvärmningsövning gick inte helt enkelt, han sprang nämligen och tog hindrena utifrån!!! Yatzi brukar vara ganska svårsvängd och jag är van att jag måste gå in i hans linjer för att få till en bra sväng. Men igår när jag gick in i hans linje det minsta lilla så drog han ut... Tror det beror på att han var så ivrig att ÄNTLIGEN få göra någon form av agility igen. Men nu är jag jätteosäker på om vi ska starta på Malmö Int. Jag hoppas det blir barmark inom kort så jag kan köra ett lite lägre träningspass med honom, just nu är vi väldigt osynkade! Vi klurade även lite på vad Simpley verkligen går igång på och som skulle vara hans absolut bästa belöning i mål. Svaret blev snöskyffeln... Så nästa sommar när Simpley får börja tävla, bli inte förvånade om ni ser mig komma bärandes på en stor skyffel över axeln, det är bara belöningen...
Alla hundar fint uppradade för fotografering... Det var mycket roligare att få springa och busa på ängarna... Idag har Adené varit här med Sako och Opus. Hon ville att jag skulle ta lit foton på Sako, alltid roligt att hjälpa till:) Sako är en väldigt energisk hund så att få till bra foton var inte så svårt!

3 kommentarer:

Thereze sa...

Tack för en härlig dag igår! Och lite träningssällskap idag med skäll-sheltisarna! :) Kram

Anonym sa...

Visst är det fantastiskt att man kan bli glad för lite gräs;)
Maria med Lucas bor precis bredvid din hemmaklubb och hon berättade hur mycket snö det var där.
Du får väl komma och träna på vår plan.

/ Susanna

Anonym sa...

Himmel vilken härlig bild den sista!!!!

Våren kommer nu....jag hör hur snön smälter;)
/Anna-Lena