lördag 13 mars 2010

Simpley listar

Simpley är väldigt kräsen med både mat och godis. Det är inte mycket som duger för den lilla herren. Jag tror i alla fall att jag kommit fram till hans topp 8 godis:

1 Gröna ärtor, lite varma
2 Gröna ärtor, tinade men kalla
3 Gröna ärtor, frysta
4 Mango, helst färsk
5 Banan, helst lite gul i skalet
6 Morot, gärna tillagad men rå är också mycket gott
7 Viltkött, tillagat
8 Kyckling, tillagat med lite kryddor på

Nöt- och fläskkött, korvoch köttbullar går bort men som man kan förstå av listan så bara älskar han gröna ärtor (obs! av märket Findus ska det vara). Problemet är bara att om man bara äter ärtor får man ont i magen, vilket har hänt ett par gånger, så numera försöker jag göra en form av fruktsallad i min belöningsburk. En märklig liten hund... Tittar man vad jag har i mina fickor numera tror man väl att jag har en kanin hemma:)

4 kommentarer:

Thereze sa...

Thihi* knasis! Kul att ni kom förbi Staffanstorp idag. Simpley verkade klara av miljön alldeles utmärkt. :) Kram

Anonym sa...

Det var verkligen en annorlunda lista;)
Mina vovvar gillar nästan allt! Rabarber är något de inte gillar.

/ Susanna

Anonym sa...

Ja, en vegetarian kanske? ;) Stacy gillar att äta tomater, hon har kommit över någon körsbärstomat någon gång men måste "leka" med den lite först :)

Sofia

Linda H sa...

Hahaha, vilken rolig liten hund du har! :D