fredag 9 april 2010

Träningsrapport

Nu när det är barmark har jag äntligen kunnat sätta igång "på riktigt" med Simpleys agilityträning. Att springa runt hinderstöd lärde han sig i vintras runt träd så det gick fort att överföra till hinderstöden. Nu kan jag stå stilla och skicka honom från ca 3 meters håll. De sista dagarna har jag lagt mer fokus på att han ska springa fort och självständigt. Vi har tränat raksträckor med 2 hopphinder, en rak lång tunnel och 1 hopphinder. Vi har även tränat på 2 hopphinder, en lång tunnel som ligger i ett U och ytterligare 2 hopphinder. Han har haft en tendens att vilja titta på mig hela tiden, han har kunnat titta så mycket att han springer in i kanten på tunneln, så det är detta jag försöker få bort nu. Måste säga att det går bättre och bättre och Simpley tycker det är riktigt roligt! Eftersom jag numera har hopphinder hemma och även en lång tunnel får jag sätta äggklocka så vi inte håller på för länge, jag skulle kunna träna timmar i sträck om inget stoppade mig...


Igår kväll brände jag ner gamla videofilmer från datorn till skiva. Kunde inte låta bli att titta igenom alla filmer också. Bland annat hittade jag den här filmen på Yatzi och Simpley när de leker. Simpley är 9,5 veckor. Tänk att det bara är ett halvår sen, det känns så länge sedan och jag har nästan glömt hur det var att ha ett sånt litet busfrö hemma...

http://www.youtube.com/watch?v=emFo8pCr7ME

3 kommentarer:

Thereze sa...

Vad skojigt att träningen går bra! Simpan har det där i sig det gäller bara att få fram det. :)

Catharina sa...

Haha vad söta dom är.

Anonym sa...

ja, visst är det härligt att det är barmark igen :) Vi var uppe på klubben idag och invigde utomhussäsongen :P

Kram
Sofia