söndag 25 april 2010

Danskt championat och släktträff

I lördags åkte jag, Pia och Åsa till Albertslund utanför Köpenhamn för att tävla. Det var dubbla klasser, 2 agilitylopp och 2 hopplopp. Simpley fick för första gången åka över till sitt gamla hemland vilket jag är helt säker på att han uppskattade:) Dagen började men en agilityklass som egentligen var riktigt rolig men jag hade tappat all känsla innan och under loppet. Vi kom runt felfritt men det var inget bra lopp i sig, ändå räckte det till att vara 2 hundradelar från certet... Detta fick mig att skärpa till mig inför lopp nr 2 som var ett hopplopp. En rolig och utmanande bana vilket passade mig utmärkt. Vi nollade loppet och tog hem certet!!! Nästa lopp var dagens andra hopplopp, återigen nollade vi och även denna gång fick vi certet!!! Eftersom vi har ett cert sedan tidigare blev Yatzi därmed dansk springchampion:)))!!! Min bästa Yatzi, min superhund! Sista agilityloppet missade jag en del av banvandringen pga prisutdelning (kan tyckas vara dålig planering..) och jag var inte fokuserad alls när det var vår tur. Yatzi gjorde ett bra lopp trots en disträ matte men tyvärr rev han ett hinder. Mitt fel som vanligt. Men trots detta är jag jättenöjd med dagen!!

Länk till hopplopp nr 2 från hinder nr 5 som är slalom:

Länk till agilitylopp nr 1:

Hopplopp nr 1 blev tyvärr inte filmat inte heller agilitylopp nr 2.
Simpley älskar att vara på tävling, det finns roliga kompisar överallt och det är dessutom extremt kul att skälla på hundarna på banan. Kan det bli bättre? Extra roligt var det att Johanna var där med Simpleys pappa One, "O'bay Singular Sensation". Det var lite bestyr att ta familjefoto men resultatet blev bra till slut. Johanna tyckte att Simpley liknade sin far på många sätt vilket var roligt att höra. Ett foto på far och son:
Idag var vi i Kristianstad och tävlade med vårt nya lag Advance TKO, för första gången. Laget består av av Rose-Marie Schmidt med Mascot, Agneta Beck med Zingo, Linda Andqvist med Spice och så jag och Yatzi. I agilityklassen diskade laget sig men hoppklassen vann vi! Alla lagmedlemmar samlade:
Jag vill även passa på att gratta Yatzis halvsyster Betty, Tiaras Ocean Blue Jewel som efter helgen kan titulera sig svensk, dansk, finsk, norsk, estnisk och internationell utställningschampion. Det är ingen dålig meritlista!!!

8 kommentarer:

Thereze sa...

Wow Grattis igen! :) Kul att se loppen, snyggt jobbat! Och Grattis till laget, jag såg era lopp delvis. kram

Anonym sa...

Stort grattis till det danska Championatet! och grattis till pinnen i lag. Ville också vara där och tävla men Fokus hade kennelhosta och Pippi ngt med lungorna :( bara de är friska till de lite större tävlingarna. Vi får träna ngn dag. Ha det bra så hörs vi.
MVH Carina

Anonym sa...

oj, här har det hänt grejer ser jag! Grattis till det danska championatet och vinsten med laget!! :) Roligt att du fått träffa One också!

Kram
Sofia

Anonym sa...

Grattis än en gång till championatet och pinnen:)

Susanna

Hanne sa...

Stort tillykke Susanne med det danske Championat..;o)) og tillykke med springløbet
knus
Hanne

Linda sa...

Stort grattis till championatet!
Ser fram emot att få tävla lag med er, kul att få träffa Simpley på riktigt.

Catharina sa...

Fantastiskt roligt med championatet, att Yatzi är tillbaka i sin gamla goda form igen.
Fö så tycker jag att Simpan är ännu snyggare än farsan...

Linda H sa...

Wow, superduperstort GRATTIS!! Gud vad roooligt!! Japp, Yatzy är en fantastisk liten hund :)