tisdag 1 november 2011

Helgens aktiviteter

Helgen som gick var första helgen på länge som det inte var någon tävling. Tänk vad mycket tid man får att göra annat när man inte ska iväg, två hela dagar!!!

I lördags var jag och Pia ute på långpromenad med hundarna. Vi skulle gå en jättefin runda på ca 7-8 km vid Häckeberga där skogen är så fantastisk fin. Jag hade inte gått rundan på flera år men där är verkligen perfekt att gå för man träffar aldrig en människa och inga vägar finns i närheten. Tyvärr hade de avverkat i princip all skog längs med hela rundan, så istället för en fin skogspromenad blev det en promenad på ett kalhygge på geggiga vägar:( Inte alls lika fint som det brukar med andra ord... Men hundarna fick sitt och vi fick en god fika ute i naturen.

Söndagen spenderades på klubben där jag och Pia tränade på inte helt lätta kombinationer. Simpley går som en lite klocka nu och gjorde alla övningar rätt på första försöket!! Jag vet inte riktigt vad jag ska träna med honom, just nu känns det som om han kan allt (även ifall det tyvärr ofta blir något småfel på tävling:(). Men det är väl egentligen ett lyxproblem jag har:)?! Yatzi fick också springa kombinationerna och han, som inte tävlat så mycket i höst, var lycklig som en lärka. Lite för lycklig eftersom han tog lite för många hinder emellanåt, men det spelade ingen roll, roligt hade vi!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som härlig helg!!!! Maria