måndag 14 november 2011

Inte alltid så "simpley"

Igår var vi på klubben och tränade. Simpley gick som en liten klocka på de kombinationer vi tränade, och det var inte helt lätta saker vi gjorde, mycket "vänd", "back", jackos, utom hinder, skicka iväg långt och därefter svänga tight mm. Vi byggde även upp kombinationen med balansen som vi tränat på hos Jenny. Simpley gjorde till och börja med precis som hos Jenny, d v s det fanns ingen tunnel, bara balansen. När jag vid ett tillfälle nästan viskade "genom, genom" väldigt lugnt och sansat DÅ tog han tunneln!!!! Jag försökte sen att säga "genom, genom" lite mer som jag brukar, med energi och i vanlig ton. Då tog han balansen igen??!! Om jag sen sa det lugnt och tyst så tog han tunneln!!!! Håll med om att han är lite speciell...

Vi tränade även att han kom på balansen från vänster och jag sprang med balansen på vänster sida. Jag skulle sen flicka in honom i tunneln (nr 8). Detta hade han inga problem med hos Jenny (Simpley trivs väldigt bra med att flicka). Eftersom jag precis tränat den andra kombinationen med honom, där jag skulle säga "genom" lugnt och tyst, sa jag det även så vid detta tillfälle. Då började Simpley bara hoppa efter min hand och skälla... När jag sen provade igen och sa "genom, genom" som vanligt, DÅ tog han tunneln!!!!

Det är inte helt lätt att vara matte när man vid ett tillfälle ska vara lugn och tyst och vid nästa tillfälle (fast till samma hinder) måste hetsa lite för att den lilla hunden ska göra som man vill.

Kanske Simpley skulle hetat "Komplex" istället;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, oj, han är verkligen speciell;)

/ Susanna

Catharina sa...

Goa lilla hund, han är för skön, tänk vilken "tur" att du fick just honomn...och ärtor...ja, vad säger man...;))