onsdag 29 augusti 2012

Bjuv

I helgen var det tävling i Bjuv. Simpley har varit så följsam ett tag men samtidigt kände jag på Öland att han inte hade det "sista trycket" i sina steg. Den här helgen däremot hade han tappat följsamheten men i gengäld hade han verkligen det sista tycket i stegen! I lördagens agilityklass tror jag inte det blev ett rätt... Banan passade inte oss alls, det var tight mellan hindrena och inga fina linjer alls för hunden. Man kan säga att Simpley var överallt på banan utom där han skulle vara!!! Det enda han gjorde bra var efter en kort, rak tunnel som låg under balansen, där hunden skulle springa rakt fram och där de flesta hundar vinglade och vek in mot föraren, där drog Simpley fram som en kanonkula!! Men det värsta av allt var att den lilla bushunden inte stannade på balansen!!!! Hans kontaktfält har varit 100 % tills i lördags!

I hoppklassen började loppet bra men i slalomet hade Simpley lite för bråttom så han halkade förbi en port och tog två pinnar i ett svep. Jag valde att inte ta om slalomet.

I söndagens agilitylopp kraschade Simpley fullständigt in i hinder nummer 3:( Jag såg inte riktigt vad som hände men jag hörde på de som stod bredvid planen att det inte såg så bra ut. När jag vände mig om och tittade på honom gjorde han en kullerbytta och landade på sidan. Jag var så klart tvungen att stanna och se om han var ok, vilket han var. Han bara skakade på sig och var redo att springa igen! Tyvärr gjorde han samma sak på balansen igen:((( Precis som på lördagen tog jag om balansen och sen fick vi kliva av planen.

I hoppklassen hann vi inte ens komma igång för Simpley den lilla rackaren tjuvstartade!!!! Det har han heller aldrig gjort!! Men jag såg i ögonvrån hur han kom flygandes över de första hindrena!!! Det var inte mycket att göra än att sätta tillbaka honom.

Summa sumarum en helg där Simpley kändes som han gjorde för typ 1 år sedan, men hans gamla fart fanns i alla fall där...

Inga kommentarer: