onsdag 8 augusti 2012

Tävling i Ystad

I lördags var det tävling i Ystad. Agilityklassen gick fint, även ifall Simpley höll på att ta A-hindret istället för balansen (mitt fel) vilket gjorde att vi tappade mycket tid. Vi klarade banan galant fram till de två sista hindrena som han tyvärr rev:((( Jag misstänker att Simpley kom fel i stegen till näst sista hindret och hittade sen inte rätt igen. Surt när vi annars gjorde ett ok lopp. Det vill sig inte riktigt i agilityklassen för oss, känns som om vi snubblar på mållinjen varje gång...

Hoppklassen var en svår bana som inte tilltalade mig särskilt mycket. Återigen hade jag gått banan lite slarvigt och kom inte på det förrän jag stod på startlinjen. Detta gjorde att Simpley fick väldigt dålig väg under de första hindrena (jag tappade dessutom bort ett hinder). Slalomet stod väldigt nära en tunnelöppning och denna tunnel låg parallelt med slalomet. Jag har tränat mycket diskriminering med Simpley och litade på att han skulle ta slalomet. Men istället för att suga på slalomet började han skälla på mig (som han gör när han inte förstår mig) och sen drog han rakt in i tunneln. Jag misstänker att han inte såg slalomet och tyckte jag var konstig som ropade slalom när det bara fanns en tunnel framför honom... Resten av loppet gick ok, men det var som sagt en klockren disk och dessutom en dålig väg under de första hindrena.

Film på agilityloppet finns nedan:

Inga kommentarer: