söndag 6 oktober 2013

Dagens träningsbana

Ofta när jag ska träna sätter jag bara ut hindrena lite hur som och sen kommer jag på något bra utifrån det. Ibland blir det jättebra, ibland blir det mindre bra. Dagens bana blev en bra sådan. Nu var jag till och med så duktig att jag ritade upp banan efteråt, så då tänkte jag passa på att lägga ut den. Som vanligt stämmer aldrig skissen exakt med verkligheten, men på ett ungefär i alla fall... Såg att på hinder nr 18 står det nr 10 men efter 17 brukar 18 komma...

Just nu vill jag köra enkelt och med mycket fart. Just den här banan var ganska enkel för hunden men svårare för föraren att hinna vid hinder 3-5. Där var också lite olika handlingsalternativ vid hinder 3 så jag provade alla alternativen med resultatet att jag tog långa vägen på hinder nr 3, stack tidigt och gjorde ett blindbyte vilket gjorde att jag hann upp och plocka honom efter tunneln istället för att göra en flick utom hinder 5. I övrigt fanns det en del fällor men ingen som Simpley gick på. Som förare fick man springa som en skållad råtta för att hinna upp och få en bra linje till hinder nr 16. Men det är just sådant jag vill träna med Simpley nu, banor med full fart och där jag som förare också måste ha full fart!

 Hoppas någon kan inspireras av banan:)!



Inga kommentarer: