torsdag 14 januari 2010

Yatzi 5 år!!!

Idag fyller Yatzi 5 år!!! Egentligen tycker jag inte att födelsedagar är något att fira. Jag menar, det är väl ingen som vill bli äldre? Däremot kan man ta tillfället i akt att påminna sig själv om att tiden går så fort och det gäller att ta vara på alla dagar man har tillsammans med sina bästa vänner. Om jag skulle försöka skriva ner allt jag och Yatzi har upplevt tillsammans dessa 5 år skulle jag få skriva hela kvällen och natten. Så jag nöjer mig med att skriva ner några milstolpar i Yatzis tävlingskarriär som är väl värda att minnas.

2005, oktober Yatzi blir BIM-valpSheltieklubbens rasspecial
2006, mars Yatzi blir BIS på en relativt stor inofficiell utställning
2006, november Yatzi blir LP1 (från början var det tänkt att Yatzi skulle bli en lydnadshund, men ödet ville annorlunda...)

När vi flyttade ner till Skåne 2007 började vi tävla agility mer frekvent och plötsligt fanns bara agility i våra huvuden...

2007, september Yatzi blir Svensk Agilitychampion
2008, juni Yatzi kommer 8:a på agility SM
2009, januari Yatzi blir Svensk Hoppchampion
2009, juni Yatzi kommer 10:a på agility SM

Nedan några bilder på Yatzi som valp.



På bilden nedan är Yatzi exakt lika gammal som Simpley är nu...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad lite och söt! :) Imponerande milstolpar.. klart ni skulle satsa på agility! Se hur bra det gick, och snabbt han blev en champinjon! ;) ;)
KRAM PÅ YATZI

Anna-Lena sa...

Wow vad Yatzi har hunnit med - Strongt! Jag var ju tvungen att skaffa profil för att kunna göra blogginlägg;( Det tog ett tag att förstå det;)Förstod inte först vad "hundarna" skulle hamna...men har nu ändrat;) Idiot på detta;) Näh jag har ingen blogg men lägger ut hundbilder på ALN.pixbox.se där du kan se nyförvärvet:)
Ha det bra!

Catharina sa...

Liten sötnos...hälsa grattis från oss!

Pia sa...

Grattis en dag i efterskott från Brownie & Blacky som fyllde 6 år i måndags och "Lilla" BW som fyller ett år på söndag!
Nästan läge för jättekalas!
Någon sa att man visst ska fira födelsedagar - det är tur att man blivit ett år äldre - tänk på alternativet ;0)