torsdag 17 februari 2011

A-hindret

Idag har jag hittat ett sätt att få Simpley att springa nerför, kanske inte hela, men halva kontaktfältet på A-hindret. Om jag lägger 2 "bumps" som på bilden tar han ett kliv innan "bumpsen" och sen två kliv till på A-et innan han hoppar ner på marken. Det sista klivet är på kontaktfältet!!! (Jag önskar jag hade haft med min videokamera... ) Fotot är taget med telefonen.
För bara några månader sedan tyckte Simpley inte att man kunde springa A-et om det låg saker på det, men idag störde det honom inte alls.

Det svåra blir nu att ändra hans beteende så att det nya verkligen sitter. Önskar jag börjat tidigare!!!

5 kommentarer:

Thereze sa...

Så där har jag lärt in Kate och det fungerar bra! Lycka till :o)

Anonym sa...

var kommer "bumpsen" ifrån? Kommer nog bli väldigt bra när ni fått in rutin med detta!

Kram Sofia

Susanne sa...

Jag har använt vanliga hängrännor, funkar jättebra:)!

Anonym sa...

Ahh, okej. Hur fäster du fast dem där du vill ha dem på hindret då? ;)

Ja, Stacy har tävlingar inplanerade 3 helger i rad nu. Kristinehamn, Örebro, Linköping (på hemmaplan). Får se om hon får vara med på alla tävlingar eller om vi missar första pga löpet... Den som lever får se ;)

Kram Sofia

Susanne sa...

Jag bara lägger dem på "ribborna" som finns på A-hindret, de ligger väldigt stadigt där.