lördag 28 maj 2011

Klass 1 i Åhus

Det är mycket klass 1 tävlingar här i närheten just nu. Idag var vi i Åhus och tävlade. I hopploppet sprang Simpley förbi däcket helt omotiverat. Tyckte jag i alla fall... Jag var en bit ifrån för att jag skulle gena men jag tycker faktiskt att han ska ta ett hinder om det är mitt framför näsan på honom... I vilket fall så är jag nöjd med svängen efter däcket. Jag har inte varit nöjd med hans svängar när jag vill skicka honom över ett hinder, själv snedda, och att han ska svänga efter hindret. Antingen har han inte uppfattat att han ska svänga och fått en väldigt vid sväng eller så har han svängt innan hindret. De senaste veckorna har vi tränat mycket på detta och idag gick dessa svängar jättefint, både i hoppklassen och agilityklassen. Skönt!! Eftersom vi ändå hade fel testade jag att gå ut från honom sidledes i slalomet. Han kan det när vi tränar men på tävling funkade det inte utan han gick ur sista porten. Det är nyttigt att veta hur mycket han fixar på tävling! Vi fick dessutom 2 rivningar. Varför kan jag inte riktigt säga, troligen bara slarv.



Agiltyklassen blev tyvärr inte filmad:( Det var en relativt svår bana. Tyvärr diskade vi oss när Simpley drog mot mig då jag kom för långt efter honom och till sist lyckades han ta hindret från fel håll. Men han gjorde många bra grejer under detta lopp. Efter en lång rak tunnel skulle han ta ett hinder som stod rakt fram och sedan svänga. Han har svårt att dra fram när jag är efter, och när han kom ut ur tunneln var jag bara vid mitten av tunneln, men han drog framåt jättefint och svängde tight. Dessutom satt alla kontaktfält perfekt!!!! Trägen vinner:))

Inga kommentarer: