söndag 23 oktober 2011

Kungälv

Igår gick säsongen sista officiella tävling (för vår del) av stapelt i Kungälv. Simpley, som annars aldrig river, rev tre hinder i hoppklassen. Han har inte sprungit på ridhusunderlag sedan förra vintern så förmodligen var det det som störde honom. Jag hoppades att han skulle hunnit känna in under laget och rivit av sig till agilityklassen. Vilket det visade sig att han hade!!! Vi gjorde ett jättefint lopp och vann klassen:)!! Gladast av allt blev jag nog för målrakan. Det var en svår raka där hindrena inte stod på linje och jag kunde inte vara på den sida som gjorde det lättare för honom att ta sista hindret. Min plan var att göra ett bakombyte på sista hindret. Men när han väl satte av efter vippan såg jag att han sög jättefint på sista hindret, trots att det stod lite ut från mig!!!! Duktiga lilla hunden!!!! Nu har vi egentligen tre agilitypinnar men eftersom den ena är dansk får vi plocka ytterligare en innan vi är i trean. Men det var en bra avslutning på säsongen!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att det äntligen lyckades Susanne!!! Nu kommer ketchupeffekten;)
Kul att ses på Arlanda:)/Anna-Lena

Anonym sa...

Grattis till pinnen :) bra avslutning på årets tävlingar!!

Kram Sofia

Anonym sa...

Grattis till vinsten.) Såg mycket snyggt ut.

/ Susanna

Emelie & Sidney sa...

Grattis till vinsten!! Börjar det bli jobbigt att springa med magen? :) Kram Emelie o Sidney

Catharina sa...

Å så fint!!!
(Ser att du gjort förändring i kommentarsfunktionen, gillar...)