lördag 1 oktober 2011

Oflytet fortsätter

Det har inte gått att lämna kommentarer på min blogg den senaste veckan. Vet inte vad det beror på, jag har inte ändrat på någon inställning, men nu tror jag att det ska funka igen.

Idag var jag i Skurup och tävlade med Simpley och återigen snubblade vi på mållinjen. I agilitklassen flög Simpley av vippan!!! Han har varit 100-procentig med sin vippa sedan de första tävlingarna vi gjorde, så jag vet inte vad som hände… När jag sen skulle ta om den försökte Simpley hoppa upp på nerfarten medan vippan åkte upp vilket resulterade i att han blev hängandes med framtassarna på vippan för att sedan tappa greppen och landa på rygg på marken:( Han såg lite snopen ut men han brukar inte ta illa vid sig. I vilket fall fortsatte vi banan som naturligtvis gick strålande. Mest nöjd är jag med min flick och blindbyte vid hopphindret efter tunneln efter balansen:)

I hoppklassen var vi en hårsmån från disk då jag glömde kalla på honom, så han drog iväg mot slalomet istället för att svänga mot mig. Men han gick aldrig in och vi kunde fortsätta. Men istället blev det fel vid platten. Simpley springer helt omotiverat förbi tunneln! Jag skrek ändå ”genom” och han suger alltid på tunnlar?! Återigen en 5:a, annars ett ok lopp (förutom ”nära disken”).

Inga kommentarer: