måndag 3 december 2012

Vinter

Vi har haft fortsatt sjukstuga de senaste två veckorna. Ett virus som inte velat släppa och vandrat runt i kroppen samt att jag dessutom, utöver detta fick vinterkräksjuka. Men nu hoppas jag att vi så smått börjar återhämta oss. Hundarna har fått betydligt mindre aktivitet än vanligt. Luna tycker nog bara det varit mysigt men Simpley är ganska gräslig när jag är sjuk. Ju sjukare jag är desto mer är han på mig, står och hoppar på magen och försöker få ingång mig på lek. Det är ungefär som att han måste pigga upp mig till varje pris. Inget som ens samvete behöver när man ändå har dåligt samvete för hundarna...

Igår vaknade vi upp till vinter! Inte många centimeter snö men tillräckligt för att få riktig vinterkänsla, på första advent och allt. Luna, som annars är ganska sansad, fick valpryck klockan 5 på morgonen när vi var ute och racade hej vilt. Hon verkar helt överlycklig över snön. Simpley blir som besatt av att kasta snöboll. Det enda han vill är ut och kasta!!! Så igår blev han äntligen nöjd  när vi var ute och lekte i nästan två timmar. Så mysigt med vinter, hoppas den håller i sig länge, länge!!! Några foton från gårdagen:









Inga kommentarer: