onsdag 2 april 2014

Vårvärme och missad tävling

De senaste dagarna har det varit riktigt varmt ute och vi är ute och njuter så mycket vi bara kan. I förra veckan blev det ett par korta men bra träningspass. Jag tränar nästan uteslutande hemma och oftast själv. I förra veckan fick Milo komma till helt nytt ställe och träna med andra hundar direkt bredvid banan. Utan att ha nosat av stället eller hälsat på hundarna kunde han ha fullt fokus på mig och vår träning. Det tycker jag var riktigt, riktigt bra av honom!!!

Simpley fortsätter att träna enkelt och med fullt ös. Träffade Jenny i förra veckan so m inte sett Simpley sedan nästan ett år. Det första hon sa när hon såg honom var "herregud vilken päls han fått!!". Han har verkligen fått en enorm päls. Han har alltid varit väldigt, väldigt värmekänslig men jag tror pälsen inte bara är till nackdel där utan att den faktiskt skyddar mot värmen också. Tror snarare att det är hur man är som individ. Däremot kanske han hade känt sig lite lättare och hoppat lite lättare om han inte haft så mycket päls, men nu har han del pälsen han har och den ska han ha kvar!

I helgen var det förresten tävling i Halmstad vilket jag helt hade missat. Lite snopet att missa en tävling som var så pass nära och med bra underlag. Har gruvat mig en del över det men o andra sidan hade vi inte haft möjlighet att njuta av vårsolen lika mycket som vi faktiskt fick om vi tävlat!




Inga kommentarer: