tisdag 13 juli 2010

Bjuv dag 2

Söndagens agilityklass blev det sämsta loppet som jag och Lia sprang. Tyvärr fick jag inte med det på film. Redan i starten kände jag att Lia var övertaggad och hon satte av i 190. När jag ska skicka in henne i en tunnel blir det tvärstopp och vi får en vägran. Jag kan inte säga riktigt vad som hände, skulle behövt se det på film för att se om jag vek av för tidigt. A-hindret tar hon full sats upp på och flyger över toppen och landar först på marken. Efter A-hindret skulle hon ta ett hinder tillbaka 180 grader. Jag gick in i hennes linje men även där tvärnitar Lia och börjar skälla på mig. Till sist tar hon hindret från fel håll, därmed disk. Resten av banan flyter dock på bra.

Hopploppet däremot gick desto bättre. Tyvärr fick vi en vägran på ett hopphinder p g a att jag var på fel sida om hindrena. När Lia var i den blåa tunneln trodde jag att jag skulle hinna springa längre (jag är ju van vid sheltie). Men snabb som hon är kom hon ut innan jag hunnit i position vilket gör att jag inte får över henne över hindret efter. Så här i efterhand inser jag att jag skulle varit på andra sidan hindrena och gjort ett bakombyte innan tunneln. Det enda jag har till försvar är att med en sheltie hade det gått;) Annars är jag nöjd med loppet. Länk till det kommer här:

http://www.youtube.com/watch?v=Mk7-4ne9SSY

Inga kommentarer: