torsdag 1 juli 2010

Lång väntan

Jag trodde verkligen att Yatzi skulle vara i tävlingsform denna vecka och hade sett fram emot veckans tävlingar. Tyvärr blev jag återigen besviken igår när jag provkörde honom:( Yatzi var överlycklig att få springa men jag kände att han inte kunde satsa fullt ut. Viljan fanns där men inte stabiliteten och styrkan. Så det var bara till att stryka denna veckas tävlingar också. Nu återstår det att se hur det blir nästa vecka...

Jag fortsätter att bygga upp hans styrka och stabilitet. Har lagt in simträning igen på schemat förutom promenad i vatten, styrketräning och balans.

I söndags var jag i Simrishamn och tävlade med Vilja och Sassa. Madde och Amanda var upptagna på annat håll och eftersom hundarna ändå var anmälda och jag inte hade något annat för mig fick jag äran att tävla med tjejerna. På Maddes blogg kan ni läsa om hur det gick:)

Det blir inte så mycket agilityträning med Simpley just nu, skulle kunna säga att vi haft en time-out några veckor från handlingträning. Däremot har vi tränat kontaktfält och vippan som han helt plötsligt inte kan motstå!

3 kommentarer:

Anonym sa...

vad tråkigt att ni inte ska tävla i helgen... hade sett fram emot att få träffa er i Karlskrona!

kram Sofia

Thereze sa...

:( :( :(
Kram på er!

Anonym sa...

Saknade er både i Varberg och Karlskrona. Hade ni tänkt prova springa i Bjuv eller han behöver lite längre tid?.
Tack för grattiset.
Nu får vi ta tag i och träffas och träna de små lite.
MVH Carina