torsdag 1 oktober 2009

Godisråtta!!!

För någon dag sedan började jag klicka in Simpley och idag fortsatte jag med detta. Jag försöker träna på olika platser varje gång så att ingenting ska bli platsrelaterat och idag satt jag därför i sovrummet. Simpley är en riktig godisråtta och blir väldigt "het" när det vankas godis. Han är också ovanligt duktig på att titta mig i ögonen. Istället för att besatt titta på min hand eller där godispåsen ligger stirrar han in i mina ögon och hoppar och skäller för att få godis,!! Detta bådar gott inför den fortsatta träningen!!! Efter det lilla korta träningspasset gick jag ut i trädgården med hundarna och var ute i ca 30 minuter. När vi skulle in hade Simpley väldigt bråttom in och väl inne sprang han iväg som en skollad råtta. Jag undrade självklart vad som stod på och sprang efter. Gissa vart den lilla rackaren tagit vägen... sovrummet så klart!!! Han skulle kolla om där fanns mer godis. Snacka om bra minne för att vara så liten:))

Här leker Simpley med en leksakshund .

1 kommentar:

Hanne sa...

Han er en lille farlig hund, som lige klarer den store hund...;o)))