torsdag 29 oktober 2009

Agilityträning och strandpromenad

Dagarna går fort när man har roligt och vi njuter verkligen av dessa dagar!! I tisdags bar det av till Falkenberg för träning hos Jenny Damm ( http://www.lotuseducation.se/start ). Det var första gången Yatzi tränade på riktigt sedan början september och oj vad han körde!!! Han var riktigt taggad och lade in extra turbo:))) Så himla kul!!! Han fick dock köra kortare tid än normalt eftersom han inte har sin vanliga fysik men jag tror han var nöjd ändå!! Jag pratade även valpträning med Jenny och det var skönt att höra hennes tankar om hur hon gör med sina valpar. Min enda läxa till nästa gång vi kommer till henne är att fortsätta att leka så mycket jag bara kan med Simpley. Hon visade även ett par lekövningar som kan vara bra för framtida agilitykarriär.

Igår började vi dagen med en promenad med fika vid Vombsjön. Jag har aldrig sett så lite vatten i sjön så vi hade en bred härlig strand att gå på. Hundarna njöt av promenaden och de hade mycket spring i benen.
Yatzi och Simpley leker. Första gången vid sjön för Simpley och då måste man ju kolla vad det är för något. Våra kompisar njöt också av promenaden. Det var fullt med musslor på sjöbotten som hade gjort fina spår i sanden.

Efter promenad och fika åkte vi direkt till klubben där Thereze( http://www.therezegra.tk/ )väntade på oss för att träna agility. Yatzi fick nöja sig med slalomingångar, kontaktfält och tunnelkombinationer, vilket var fullt tillräckligt. Han var lika taggad som i tisdags och körde på max. Simpley och jag lekte allt vad vi orkade, kampade, jagade varandra och brottades. Han blev eld och lågor och hans morr hördes nog några hundra meter;-)))

Idag skiner solen och vi är på väg ut på långtur med medhavd fika. Ser fram emot en härlig dag i ute i skogen!!!

Inga kommentarer: