söndag 25 oktober 2009

Södertälje tur och retur

Igår 8.28 satte jag mig med hundarna på tåget till Södertälje. Anledningen var att Catharina från Härnösand skulle komma och hälsa på oss denna vecka (jippiii!!!). Eftersom hon har drygt 100 mil att köra så tänkte jag att jag kunde möta henne på vägen och åka med ner så blev resan lite lättare. Jag var lite orolig hur Simpley skulle klara en tågresa på 3 timmar och 45 minuter. Han fick åka i Yatzis första (och urväxta) flygväska vilket han uppskattade. Jag hade även med mig tidning och våtservietter om olyckan var framme. Simpley sov de två första timmarna sedan var han vaken en stund och tittade dels på allt runt omkring, det var fullt på tåget med hundar, barn och en massa människor. Dels tyckte han utsikten genom fönstret var mycket intressant... När tåget stannade på spåret och vi blev mer och mer försenade började jag skruva lite på mig men Simpley tycktes inte bekymra sig att han inte kunde kissa på fyra och en halv timme. Tåget blev allt som allt 40 minuter sent men Simpley klarade sig galant!!! Inget pip eller klagande. Jätteskönt!! Väl i Södertälje väntade Catharina och alla våra bästaste kompisar Jambo, Yankee, Norton och Ruff!! Yatzi fick träffa sina "barndoms"kompisar och Simpley fick fyra nya vänner:) (fem med Catharina:)). Vi fortsatte resan söderut i husbilen med några kortare stopp för att äta och rasta hundarna. När vi var sex mil hemifrån blev motorn överhettad!!! Vi blev stående på motorvägen medan Catharina checkade motorn och fyllde på olja och motorn fick svalna. Efter ett tag provade vi att köra igen. Vi körde av motorvägen och började köra småvägar hem. Lite nervöst var det men motorn skötte sig fint och vi kom hem, dock några timmar senare än väntat. Ca klockan 23 var vi äntligen hemma!! Simpley var helt suverän på resan! Vild och galen när jag tog ut honom ur bilen men så fort han kommer in i en bil så slocknar han och sover som en stock tills jag väcker honom!!

Idag regnar det och vi är alla ganska trötta men det blir åtminstonne en långpromenad i eftermiddag.

Resten av veckan kommer att gå i hundens tecken:)) Det blir promenader, agilityträning, mer promenader och en massa hundprat! Kan man ha en bättre semestervecka???

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad snällt av dig att mötas upp halvvägs :) Tur att ni kom hem: både tvåbenta och fyrbenta och bilen! Vi ses på onsdag :D KRAM