fredag 9 oktober 2009

Simpley på stan!

Idag tog jag med hundarna och åkte till Lund för Simpleys första riktiga stadsbesök. Det var ett strålande höstväder och mycket folk ute en fredagseftermiddag. Eftersom jag bor rätt långt ute på landet måste man ju anstränga sig lite för att få en världsvan hund...

Den första biten i stan åkte Simpley i famnen. Han tittade storögt på allt runtomkring, bilar, bussar, folk i mängder, mopeder mm mm. Eftersom han var coollugn och mest var nyfiken fick han gå lite själv. Han hade inte alls tid att promenera utan hade fullt upp med att titta på och undersöka allt runtomkring. Men då är det bra att ha "storebrorsan" med sig som visar hur det hela går till:)) Simpley följer Yatzi hack i häl och alltså kom vi lite framåt i alla fall... Men det var många som ville hälsa på den söta valpen och han njöt av uppmärksamheten. Svansen i topp och öronen framåt som alltid och han var mycket noga med att undersöka allt och alla:)) Detta var verkligen jättekul tyckte han:))) Snart började han också städa torget vilket jag tyckte var lite onödigt (äckligt om inte annat). Det var många nya intryck för en liten valp och han var mycket trött efteråt!

Tyvärr glömde jag kameran hemma så det blir inga kort den här gången:((

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj har han sett stora världen idag :) Jag skulle behöva träna Kate mer i stan också, vi kanske kan ta en fika på stan någon gång?